Bravely Default: Flying Fairy
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Re: Bravely Default: Flying Fairy
weil der macher der selbe ist vielleicht
Re: Bravely Default: Flying Fairy
Echt jetzt? Naja, soll auch Menschen geben, die keine Pizza mögen (;Barzano hat geschrieben:Echt jetzt? Au backe, ich fand Story und Charaktere in Steins Gate furchtbar.Erwin Frolic hat geschrieben:der writer von steins;gate hat die story/charaktäre/themen/etc. entwickelt.
und wer steins;gate kennt, der freut sich bestimmt ein großes stück mehr auf diesen titel als so manch anderer
Und danke an Sheeriz für den Einblick in die Demo, klingt definitiv interessant.
Re: Bravely Default: Flying Fairy
Bin ich der Einzige, der ein Jobsystem nicht mag? Ich mag Individualität der Charaktere. Naja Spiel bleibt trotzdem allein wegen des Styles interessant.
- JesusOfCool
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Re: Bravely Default: Flying Fairy
das jobsystem ist im grunde wie ein klassensystem westlicher rpgs. wenn man die nicht mag kann ich verstehen, dass einem das hier auch nicht gefällt. ich hab allerdings nicht gegen wrpgs. außerdem hab ich erst letztes jahr FF5 gespielt, das ja auch sowas hat und das war eigentlich recht cool. ^^
Re: Bravely Default: Flying Fairy
Bravely Default Dated for October 11
Oktober 11 in japan + 3/4 jahre = bei uns. also wohl genau in nem jahr um den dreh.
Bravely Default Flying Fairy: Idea Lee Screens and Artwork
siehe link
http://andriasang.com/con1ol/bravely_default_date/Square Enix announced today an October 11 release date for Bravely Default Flying Fairy. The original 3DS RPG will carry a ¥6,090 price point.
Square Enix is readying a "Collectors Edition" version of the game for release exclusively through the Square Enix e-Shop. This 12,000 yen pack includes the game, the first print run of the game's original soundtrack, an art album, an original protect case for the 3DS, and life-size AR poster. The latter three items will not be sold separately.
The date was accompanied by a trailer, which you can see at the official site.
As we reported earlier in the week, a new demo is available today on the e-Shop. This third demo offers a sampling of the game's battle system.
Oktober 11 in japan + 3/4 jahre = bei uns. also wohl genau in nem jahr um den dreh.
Bravely Default Flying Fairy: Idea Lee Screens and Artwork
http://andriasang.com/con1oz/bravely_default_screens/To commemorate Bravely Default's third demo release today, Square Enix sent out some official media of the game's latest character reveal, Idea Lee. Take a look below.
siehe link
[img]http://img253.imageshack.us/img253/4290/xenobanner3.jpg[/img]
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Die LAST GEN begann für PSWii60 am 18.11.2012
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Re: Bravely Default: Flying Fairy
Noch so lange? D:E-G hat geschrieben:[...]Oktober 11 in japan + 3/4 jahre = bei uns. also wohl genau in nem jahr um den dreh.
Na wenigstens wissen wir so dass uns auch nächstes Jahr ein paar ordentliche Titel erwarten. (FE und AC kommen ja auch erst 2013)
Und gerade bei so einem Spiel wäre es höchst bedauerlich wenn sie bei der Lokalisierung schludern.
Wenn es also nur überhaupt kommt, kann ich warten. =)
Macht es ordentlich!
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Re: Bravely Default: Flying Fairy
wird das noch geändert oder gibt es Voice Acting nur in den aller wichtigsten Sequenzen?
für den Preis hätte man sich da schon ein bisschen Mühe geben dürfen, aber die Japaner werdens trotzdem kaufen wie die Blöden *duckunweg*
für den Preis hätte man sich da schon ein bisschen Mühe geben dürfen, aber die Japaner werdens trotzdem kaufen wie die Blöden *duckunweg*
Re: Bravely Default: Flying Fairy
wo stand denn das oO bzw woraus ziehst du deinen schluss?RamiLich25mg hat geschrieben:wird das noch geändert oder gibt es Voice Acting nur in den aller wichtigsten Sequenzen?
für den Preis hätte man sich da schon ein bisschen Mühe geben dürfen, aber die Japaner werdens trotzdem kaufen wie die Blöden *duckunweg*
(siehe unten)
hier der erste "dämpfer"
Just One Save File For Bravely Default
http://andriasang.com/con1rb/bravely_default_tweets/Just in case you were wondering, Square Enix's original 3DS RPG Bravely Default Flying Fairy will let players create just one save data slot. Producer Tomoya Asano, writing at the game's official Twitter, provided the little back-of-box bullet point in response to a question from a follower today.
According to the Tweet, one of the reasons for the single save data is because of some of the game's wireless features. Asano did not elaborate.
Bravely Default Flying Fairy is due for release on October 11. Square Enix has released three demos through he 3DS e-Shop, so if you're interested in seeing why it's called Bravely Default, get downloading.
Other details from the Asano at the Twitter account include:
The game has random encounters (for a sample of the battle system, download the third demo)
The game's official artwork shows a fourth male character who has yet to be identified. Asano says that this character is scenario writer Naotaka Hayashi's favorite, but we'll have to wait for a followup report.
One follower said that after playing the recent demo, he now knows the meaning of Bravely Default name (the battle system has "Brave" and "Default" parameters). In response to this, Asano said that we'll get an even better idea of the meaning after clearing the game.
When asked if equipment will be shown in the character graphics, Asano said that for the most part the graphics are based off the character's job. However, some special accessories and equipment will be shown.
Someone asked if the game will have voices just during event scenes and movies, or if the game part of the game will also have voices. Asano replied that most of the events have voices, and the main characters have a massive amount of voice.
the world ends with you und diverse andere ds spiele hatten ja bereits auch das problem mit nur einem speicherstand, war damals technisch bedingt auch kaum anders möglich. ABER hier gibts nun wirklich keine ausrede.
(auch wenn ich vermutlich eh nur einen brauchen werde, da gehts ums prinzip!)
[img]http://img253.imageshack.us/img253/4290/xenobanner3.jpg[/img]
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Re: Bravely Default: Flying Fairy
ich hab doch noch keinen Entschluss gezogen, sonst wär das doch nicht als Frage verpackt gewesenE-G hat geschrieben:wo stand denn das oO bzw woraus ziehst du deinen schluss?RamiLich25mg hat geschrieben:wird das noch geändert oder gibt es Voice Acting nur in den aller wichtigsten Sequenzen?
für den Preis hätte man sich da schon ein bisschen Mühe geben dürfen, aber die Japaner werdens trotzdem kaufen wie die Blöden *duckunweg*
(siehe unten)
die Frage stellte sich mir nach der Besichtigung einer 20-minütigen Demo auf Youtube, bei der nur ganz kurz im Intro gesprochen wurde Quelle
ohne Japanischkenntnisse kann ich die Wichtigkeit der alten "Hexe" schlecht einschätzen, aber es scheint doch zumindest keine unwichtige Konversation gewesen zu sein - und ob die Demo-Inhalte auch im Originaltitel sind, weiß ich auch nicht
es war bloß eine Frage
Re: Bravely Default: Flying Fairy
schade, dachte es gäbe schon was handfestes dazu :7
aber ich denke dass die 3 demos wirklich nur als solche gedacht sind und aufs nötigste reduziert wurden.
mal sehen was die 4. bringt
edit> welche hexe oO
kannst mal zeit dazu sagen
aber ich denke dass die 3 demos wirklich nur als solche gedacht sind und aufs nötigste reduziert wurden.
mal sehen was die 4. bringt
edit> welche hexe oO
kannst mal zeit dazu sagen
[img]http://img253.imageshack.us/img253/4290/xenobanner3.jpg[/img]
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Re: Bravely Default: Flying Fairy
ab 02:35, könnte auch ein HexeR sein
sorry, ich schau das auf nem großen Monitor aus sicherer Entfernung
sorry, ich schau das auf nem großen Monitor aus sicherer Entfernung
Re: Bravely Default: Flying Fairy
scheint nurn "dungeon master" zu sein mit dem üblichen "wie kommt ihr denn hier rein" und "ich werd euch vernichten" "bla" geplapper
[img]http://img253.imageshack.us/img253/4290/xenobanner3.jpg[/img]
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Re: Bravely Default: Flying Fairy
Toll! Auf sowas habe ich gewartet. Leider werden wir nach Japan Release wieder viele Monate warten müssen.die Frage stellte sich mir nach der Besichtigung einer 20-minütigen Demo auf Youtube, bei der nur ganz kurz im Intro gesprochen wurde Quelle
(x_x((o---(*_*Q) Duck Hunt - 4players Erste und Vorderste Front für Tierrecht, Tierschutz und Tierliebe. Jetzt besonders wuffig und quakig in sm4sh.
http://www.youtube.com/watch?v=LZ5-cHx2GOw
http://www.youtube.com/watch?v=LZ5-cHx2GOw
Re: Bravely Default: Flying Fairy
Zum Thema Voice:
http://andriasang.com/con1rb/bravely_default_tweets/
ganz unten
http://andriasang.com/con1rb/bravely_default_tweets/
ganz unten
Someone asked if the game will have voices just during event scenes and movies, or if the game part of the game will also have voices. Asano replied that most of the events have voices, and the main characters have a massive amount of voice.
Re: Bravely Default: Flying Fairy
Bravely Default Gameplay Details: FFV-like Customization, and Party Chat
bilder siehe link
ich glaub ich hab das system nicht ganz verstanden, is aber auch schon spät/früh -_-
http://andriasang.com/con20h/bravely_default_update/Dengeki Online has a new preview of Bravely Default Flying Fairy, complete with lots of new gameplay details. Access the site for screens. Here's a summary of the details:
BATTLE SYSTEM
As previously detailed, Bravely Default uses a job system. The job system is said to like that of Final Fantasy V, but with the element of "cost" added, allowing for greater customization.
You make use of two types of abilities during battle: Job Commands and Support Abilities. Job Commands are standard commands that the character uses during battle -- things like magic and attacks. Support Abilities are abilities whose effects are automatic without command input -- things like +10% HP, or a knight's ability to cover a party member who's in trouble.
One of your Job Commands can be set with an ability that you learned when playing as a separate job. Using this system, you can have a knight who uses white magic, and so-forth.
Your Support Abilities can also be set with support abilities that you learned from another job. Support Abilities use a cost system. You can freely set support abilities, regardless of their originating job, as long as you stay within cost. Using this system, you can take a weak white mage and use support abilities to build up the character's HP and defense strength.
You earn new abilities when your job level rises, which occurs as you defeat enemies and acquire "JP" (Job Points). Jobs can be raised up to 10 levels.
PARTY CHAT
Your characters will engage in skits ala the Tales series. During these skits, the characters will talk about the current state of the story, various side bits, and even share strategies.
When a skit is available, you'll see "Party Chat" in the lower left of the screen. Press Y to view the skit.
The game has a large number of skits, including some extremely rare ones.
bilder siehe link
ich glaub ich hab das system nicht ganz verstanden, is aber auch schon spät/früh -_-
[img]http://img253.imageshack.us/img253/4290/xenobanner3.jpg[/img]
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