Shevy-C hat geschrieben: ↑24.02.2017 13:06
Habe mir nun einige Gameplay-Videos angesehen und von den auftretenden Symbolen überall in der Welt sowie auf der Karte erinnert es schon stark an "das Ubisoftkonzept" - inkl. Synchronisieren mit "Türmen". Das sah stellenweise leider sehr mit "Craftingkram hier, übernehmbare Siedlung dort, etc." überladen aus. Ebenso gibt es die typischen Probleme mit Stealthkills, so dass sich auf einem Fleck wieder Leichentürme anhäufen.
Die Protagonistin scheint jedoch erstklassig zu sein und auch die Hauptstory soll trotz guter Nebenquests motivieren. Ein riesiger Pluspunkt für ein Open-World-Spiel. Ich weiß nicht so recht, ob ich zugreifen soll.
das spiel bedient sich einigen klassischen Open World Tropes, macht dies aber durch geschickte Gameplayelemente oder Variabilität deutlich angenehmener als es z.b bei den Ubisoft Games der Fall war
So zumindest lese ich es aus den Reviews heraus
But overall, this is a game that defies many of the most common open world tropes out there, so much so, that even if you’ve been bored of the genre for a while, you will probably find something to like here between the story, the combat, the exploration, or all three. Check it out when it launches in a week.
I didn’t even get to mention this in my review, but one thing the game does is to make the unlocking of the map, ie. climbing up Tallnecks, one of the most interesting “missions” of the game. There are only five or six of them, not dozens like in an Assassin’s Creed game, and it’s always more complicated than simply finding the thing and scaling it.
One of the last ones, the Tallneck was in a valley surrounded by some really scary machines. If I alerted one, the entire lot of them would descend on me and tear me apart. I snuck around and overrode a Ravager, which sent him into a frenzy, doing battle with many of the other machines. This allowed me to sneak past all of them and climb a rock that let me wait for the Tallneck to circle around so I could leap onto it.
The point being is that Guerrilla took one of the most mundane, overdone open world activities, tower-map unlocking, and turned it into something legitimately fun and interesting in most missions.