Weil ja so viele auf die ach so guten Wertungen bei anderen Magazinen bzw Plattformen hinweisen. Teilweise werden dort die exakt selben Dinge angesprochen; zB bei Gamestar. Nur haben dort die Tester anscheinend nicht den Mumm, das auch in die Wertungszahl einfließen zu lassen.
Machen wir folgendes Gedankenexperiment: denken wir uns die Wertungszahl sowohl hier als auch bei gamestar weg und stellen einfach die Texte nebeneinander. So groß ist der Unterschied nicht! Da und dort wird die "Generik" der Welt, der Quests, der Kämpfe bemängelt - aber auch da und dort wird die Schönheit der Grafik und der Präsentation als plus hervorgehoben. Einzig die vermaledeite Wertungszahl ist es, die zum shitstorm führt; irgendwie pervers.
Btw. hier noch ein paar Auszüge aus dem Telegraph, der vielleicht sonst eher untergeht, es aber eigentlich ähnlich sieht:
Volltext:
http://www.telegraph.co.uk/technology/v ... eview.html
Titel: "BioWare's sprawling fantasy RPG offers an embarrassment of activites to explore, but sometimes fails to provide the motivation to do so, says Stace Harman. "
Story: "The one genuinely disappointing element is the narrative. Starting with that most hackneyed of plot devices, the “amnesia” ploy, and combining it with the equally trite notion of you as a “chosen one”, Dragon Age: Inquisition’s story never really manages to engage on the level that it’s aiming for. The sole survivor of an attack you cannot remember, you are left marked with a luminous tattoo that has the power to close rifts that have sprung up across Thedas, through which demons and assorted nasties are emerging."
Combat: "However, you can also just hold the right-trigger to auto-attack and cycle through each ability as the cool-down timer expires and your comrades will do much the same. It’s not that combat is unsatisfying per se, just that in a bid to make one approach as viable as another, BioWare has had to ensure that all aspects of combat system work equally well for those that want to approach it as a more action-orientated activity."
Conclusion: "In trying to be all things to all people, Dragon Age: Inquisition lacks the impact that it might otherwise have had if BioWare had imbued it with the same sense of purpose that its predecessors carried. Dragon Age 2 was criticised for its relative lack of scope but at least it had a strong sense of identity and knew what it was trying to achieve."
Wertun: 3/5 = 0,6
Na da schau her :wink:
Zum Denken sind wenige Menschen geneigt, obwohl alle zum Rechthaben.
Arthur Schopenhauer