Fallout 3 doch ungeschnitten in Deutschland?

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johndoe869725
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Beitrag von johndoe869725 »

Alastor hat geschrieben:Nicht schlecht, dafür löhne ich nur € 33,- dafür.^^
Da darf's dann auch ein paar Tage später sein.
Bei mir ist es die PC Version für 50 Euro, das ist auch noch okay, vor allem, wenn man keine Kreditkarte hat. :wink:
johndoe460366
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Beitrag von johndoe460366 »

Ich hoffe mal, dass die 360-Version nicht ruckelt ala Oblivion...
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johndoe869725
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Beitrag von johndoe869725 »

Alastor hat geschrieben:Ich hoffe mal, dass die 360-Version nicht ruckelt ala Oblivion...
Naja, immerhin kann man hoffen, dass Bethesda es in 2 Jahren hinbekommen hat, die eigene Engine zu optimieren. Lief Shivering Isles auf der 360 eigentlich auch mit den heftigen Stockern oder ging das schon besser?
IndyHB
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Beitrag von IndyHB »

Ich hab's ja befürchtet... offensichtlich eine weiterer Klassiker der zugrundegerichtet wurde ... Ich will ja die Hoffnung nich aufgeben, aber der Artikel aus dem französichen Magazin bestätigt alle Befürchtungen, die sich aus Previews+Trailern ergeben habe: Nerviges Kampfsystem war ja klar,
die angeblich erschreckend kurze Hauptquest zu befürchten. Und dann ist das Falloutflair wohl auch noch beim Kopieren verloren gegangen...
Betzeteufel
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Beitrag von Betzeteufel »

Ich denk mal so übel wie Oblivion vor dem Patch wirds sicher nicht laufen,das haben die mittlerweile besser im Griff.Kotzt mich aber auch ganz schön an wenn Oblivion seinerzeit überall um 85% bekommt und dann ruckelt wie Sau und alle 10s kommt im Aussenbereich nochn fetter Lädt nach Aussetzer.Das war gerade noch akzeptabel spielbar und hätte so nirgends über sagen wir 77% bekommen dürfen.Wenns ruckelt nützt mir die schönste Grafik nur wenig.
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King Rosi
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Beitrag von King Rosi »

TGfkaTRichter hat geschrieben:
Alastor hat geschrieben:Ich hoffe mal, dass die 360-Version nicht ruckelt ala Oblivion...
Naja, immerhin kann man hoffen, dass Bethesda es in 2 Jahren hinbekommen hat, die eigene Engine zu optimieren. Lief Shivering Isles auf der 360 eigentlich auch mit den heftigen Stockern oder ging das schon besser?
also ich hab shivering isles und es lief eigentlich flüßig, außer wenn mal was geladen wurde, wurde es etwas unangenehm.
johndoe460366
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Beitrag von johndoe460366 »

Naja, ich hab halt damals Oblivion gezockt, als es geruckelt hat wie Sau und ständig irgendwelche Bugs auftauchten.
Aber am schlimmsten waren fast die Synchronstimmen, die jeglichen Flair getötet haben.
Man reist um die ganze Welt und beinah jeder, den man anspricht, hat dieselbe Stimme.
Wenn die NPCs sich miteinander unterhalten, klingt es noch dazu wie ein Selbstgespräch.^^

Das sind so Kleinigkeiten, wo ich mir wünsche, dass Fallout 3 nicht dieselben Patzer beinhaltet.

Edit:
Hier übrigens das Video Review von IGN:
http://pc.ign.com/dor/objects/568806/fa ... eview.html
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hydro skunk 420
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Beitrag von hydro skunk 420 »

Uff! 8O

Edit: Wie isses denn nun mit der AT-Version? Uncut or not :?: :?:
Mach mit!

4Players Dirt Rally Competition:
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träxx-
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Beitrag von träxx- »

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J1natic
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Beitrag von J1natic »

zwar nicht GotY - aber sicherlich RPGotY.

Für Multiplattform-User, die sich für eine Version nicht entscheiden können:

IGN Head to Head:
Features
The core gameplay features of Fallout 3 are the same across all three consoles but there are lots of smaller differences in the setup and options menus – especially on PC.

First-off there's a top level settings menu on PC that allows for adjustment of detail. This includes settings for the Graphics Adapter, Aspect Ration, Resolution, Antialiasing, Anisotropic Filtering, and Advanced detail settings. These include texture resolution, depth of field, nine separate toggles for water detailing, shadows, and view distance sliders for seven individual items. Gamers also have the option to turn on v-sync, HDR, and Bloom effects. Here are the system requirements for PC:

Windows Vista/XP
2.4GHz Processor
1GB RAM
6GB HDD Space
Nvidia GeForce 6800, ATI x850 minimum

We did notice that when playing in 16:9 on a 16:10 monitor the game letterboxed the screen to show it in true resolution – a nice touch that isn't in every game.

The online extras and functionality is where the PS3 shows a few flaws. First off, the screen blurs and freezes for a few seconds every time a friend notification pops on screen. We solved this issue by turning off friend notifications. It was also announced that downloadable content will be available for Xbox 360 and PC but not PS3. We have yet to find out what this content is so we can't say this is a definite loss for PS3, but it is handy information to have before you make your purchase.

Both the PC and 360 also have achievements. The PC is a Games for Windows Live title, so it includes all the functionality common to that platform. The PS3 version lacks trophy support.

We also ran into bugs on all three versions of the game but the PS3 seemed to have slightly more issues than the other two. There were two instances where a scripted story sequence failed to progress and it was necessary to reload a save.

Overall
1. PC
2. 360
3. PS3

Control
On the PS3 and 360 Fallout 3 controls almost identically. There is the ability to customize every action to your likings so people who have a problem with Bethesda's tendency to map jumping to the Y or Triangle button will be happy.

Control customization also exists on the PC along with the option to plug in a 360 controller if the keyboard just isn't your cup of tea. The PC also has the option to auto-run using the Q key, which isn't an option on the consoles.

Our only controller complaints have to do with the action mapping on 360. This is mapped to the d-pad, just as it is for PS3 giving players 8 slots to jump to any equipment. Unfortunately the 360 d-pad is so mushy that it's difficult to be precise using these buttons.

Overall
1. PC
2. 360, PS3

Graphics
This category is clearly dominated by the PC. Even a quick glance reveals that the PC version is cleaner, runs at a higher resolution, has more detail, better character models, and better texture clarity. Many of the little details of the ruined DC area were not immediately apparent until viewed them on our AlienWare rig. For example, buzzards circle high above the town of Megaton. They exist on all three versions of the game but they didn't catch our eye on the consoles.

If you want a great example of how the PC outperforms the other two options take a close look at any of the character models in the game. You can see all three versions running side-by-side-by-side in our Video Head-to-Head right here. For now you can see what we're talking about in screenshots.

As for the 360 and PS3, there's been much ado about the inferiority of the PlayStation in the past few weeks. In our estimation the PS3 looks slightly worse than 360 with some aliasing issues and lesser texture quality. Editors who have played the game agree that the graphical differences between 360 and PS3 seem almost insignificant when you see how much better the PC looks.

Overall
1. PC
2. 360
3. PS3

Sound
This is the one category where's there's almost nothing to differentiate the three versions. As always Bethesda has packed their game with atmostpheric dialogue and battle chatter so we recommend playing the game in surround sound to fully appreciate the dialogue that fills the world around you.

Overall
1. PC, 360, PS3

Presentation
Load times on the PC were speedy on our machine with a 10 second initial load into the world and three to four seconds to load any of the saves. The consoles are only a few seconds behind with 11-16 second initial game load times and 7-10 seconds to load up a save.

Overall
1. PC
2. 360, PS3

Overall
There's no question that the PC wins this Head-to-Head with the most fully featured, best looking, and best running version of Fallout 3. If you have both a 360 and PS3 I would recommend going with a copy of the game on Xbox but the differences aren't drastic enough to warrant the purchase of new hardware. The PS3 version is still a great buy.

Overall
1. PC
2. 360
3. PS3
Also wer einen sehr leistungsstarken PC hat, sollte sich für die PC-Version entscheiden. Ansonsten 360 und dann die PS3-Version.
Bild
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hydro skunk 420
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Beitrag von hydro skunk 420 »

Kann mir denn niemand sagen wie es mit den Versionen jetzt aussieht?

Bei gameware steht zum Beispiel: AT-Version ungekürzter als die USK-Version

Und bei der UK-Version steht: Eventuell teilweise dt. Untertexte

Also aufschlußloser geht´s nun echt nicht mehr! :roll:
Mach mit!

4Players Dirt Rally Competition:
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Bloody Sn0w
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Beitrag von Bloody Sn0w »

Mr. Pete Hines, Pressesprecher Bethesda, teilte uns unter anderem folgendes mit:
"There will be two different versions of Fallout 3. Our philosophy with Fallout 3 was to release only one version, but that?s not possible.
There will be no differences of course between the version that will be released in Australia and the versions that will be released in other territories, including the UK and the US.
Nevertheless we had to change some things for all German speaking countries.
The in-game use of ?Morphine? in order to cure limb pain will be banned in all versions."

8O
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johndoe869725
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Beitrag von johndoe869725 »

Ist die deutsche Fassung geschnitten?
Ja. In der deutschen Fassung von Fallout 3 spritzt in Kämpfen kein Blut mehr, und es lassen sich keine Gliedmaßen abtrennen. In der US-Fassung zerplatzen schwer getroffene Feinde in blutige Einzelteile -- übersteigerte Gewalt ist traditionell ein Teil des sarkastischen Fallout-Szenarios. Trotz der Schnitte hat die deutsche Fassung keine Jugendfreigabe bekommen, darf also nur an Erwachsene verkauft werden. Das liegt daran, dass das Spiel auch ohne fliegende Glieder noch äußerst explizit ist. Immer wieder entdecken Sie verstümmelte, oft gefolterte Leichen, und durch die Ragdoll-Physik gehen getötete Feinde vor allem im VATS-Kampfmodus immer noch spektakulär zu Boden. Im Gegensatz zu den früheren Fallout-Spielen enthält die geschnittene deutsche Fassung von Fallout 3 auch Kinder.
Quelle: http://www.gamestar.de/specials/spiele/ ... out_3.html

Damit wäre es klar.
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hydro skunk 420
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Beitrag von hydro skunk 420 »

Das war eh schon klar.
Mach mit!

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