DriveClub

Hier könnt ihr über Sonys neues Konsolen-Flaggschiff diskutieren,

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Bedameister
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Re: DriveClub

Beitrag von Bedameister »

Stimmt das, dass man das Spiel gleich zu beginn gratis zu nem PSN+ Account bekommt ?
johndoe774288
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Re: DriveClub

Beitrag von johndoe774288 »

joa, aber eine "abgespeckte" version..eher F2P modell..
Drive Club PS Plus Edition will utilise a free-to-play business model, Sony has confirmed.

Speaking with Digital Spy, Drive Club design director Paul Rutchynsky said that the PS Plus version offers the same core experience, minus some of the content.

"With the PlayStation Plus edition, we're offering the core features of the game to everyone who's got a PlayStation Plus membership.

"What that means is that all the game modes, the single-player experience is all there in the PlayStation Plus version. The only thing that we're limiting you on is content, and that content is cars and tracks.

"You can play online multiplayer, you can do asynchronous challenges, you can take part in the face-offs, and the social goals etc. But if you want to get all the content you can buy that separately.

Read more: http://www.digitalspy.co.uk/gaming/news ... z2YTT0zBKw
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Zuletzt geändert von johndoe774288 am 08.07.2013 19:02, insgesamt 1-mal geändert.
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Bedameister
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Re: DriveClub

Beitrag von Bedameister »

Ah ok, wäre ja auch komisch, ansonsten würde sich ja niemand die Retail kaufen :D
johndoe774288
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Re: DriveClub

Beitrag von johndoe774288 »

ja mal gucken :D
das spiel sieht schon interessant aus...ich schnupper auf jeden fall mal rein. wenn die f2p version ausreichend ist, hole ich mir was anderes... the crew oder so ^^
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Bedameister
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Re: DriveClub

Beitrag von Bedameister »

Kriegt man das nur wenn man PSN+ im ersten Monat nach Release hat oder kriegt man das immer automatisch wenn man sich PSN+ hol ?
Werd mir die Konsole ja nich zum Release kaufen und deshalb ja auch noch keinen PSN+ Account. Auch wenn mir das Spiel relativ wumpe ist, ich mag Rennspiele eh nich so gern. Aber geschenkt nehm ichs natürlich :D
johndoe774288
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Re: DriveClub

Beitrag von johndoe774288 »

ich schätze mal, dass es so läuft wie bisher auch. sprich, das/die psn+ game/s ist/sind für einen monat gratis zu haben. danach werden die games durch neue ersetzt. wer in dem zeitraum nicht auf kaufen/herunterladen klickt, damit die spiele in der DL warteschlange landen, der hat halt pech gehabt ;)
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crewmate
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Re: DriveClub

Beitrag von crewmate »

Die PS 3 kann wie die Vita auf keinen über die Jahre angesammelten Back Katalog zurück greifen.
Bei der Vita gibt es auch immer noch Golden Abyss und Gravity Rush.
Auch Drive Club wird es meiner Einschätzung nach länger geben für Plus.
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johndoe833978
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Re: DriveClub

Beitrag von johndoe833978 »

In einem neuen Video von PlayStation Access bekommen wir erneut den PlayStation 4-Racer “DriveClub” zu Gesicht und erfahren im Gespräch mit dem Community Manager Jamie Brayshaw einige Details zum Spiel.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Izo#at=223
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PaVo87
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Re: DriveClub

Beitrag von PaVo87 »

weiß man schon genau was in der PS+ Version fehlt?.

Bei Amazon bekommt man eine 50€ gutschrift für Drive Club, wenn man die PS4 vorbestellt hat.

Für die 20€ hole ich dann wohl die Retail Version
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OriginalSchlagen
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Re: DriveClub

Beitrag von OriginalSchlagen »

strecken und autos fehlen in der psn plus edition. modi bleiben unangetastet.
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Nerix
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Re: DriveClub

Beitrag von Nerix »

Ein ganz interessanter, gut geschriebener Bericht:
Spoiler
Show
The mountain we're driving up is two kilometres high. In the distance, a patchy landscape of tea plantations and scrublands stretches out toward the horizon. Above us, bulbous clouds crawl by, scattering vast grey blankets of shadow.

The Audi R8 V10 weaves its way through snaking roads, the sun occasionally glinting across the windscreen, the crumbling surface almost palpable beneath the tyres. This is India, accurately and rather epically modelled into a racing game. At this height, at the very tip of the mountain range, the artists have had to think about the curvature of the Earth, and how this will affect sunlight and cloud patterns at the furthest reaches. This is where game visuals are going.

While we've known for months that DriveClub would take place in locations around the world, Evolution has only really showed Scotland so far – but while visiting the studio recently, we also caught glimpses of the impressive Canada and India environments. The art staff did what art staff do on racing games: they went on months of field trips to research architecture, geography and habitats; the difference is, the Evolution team seems to be trying to cram all of it into the game.

For each country, there are many miles of landscape, loaded with authentic local detail. Most of the circuits are inspired by real-life roads and the local street racing routes the researchers learned about. "All the detail we're putting in is equivalent to PC first-person shooters," says technical art director, Alex Perkins. "And then we're throwing a whole dynamic lighting system over the top."

As Perkins shows me the India circuit, he points out a drive along a river bed, through a valley of looming rock walls and out along a concrete overpass: "We've picked locations; and seasons that are indicative of the locations," he says. "I can think of three roads that we went along in this location that looked just like this; it's about capturing the soul of the roads and the networks". The seasonal element is important. Apparently, all the vegetation is accurate to the locations and the time of year – even the cloud movement is all real ("With summer clouds in the UK, the average lifespan is about eight minutes," Perkins points out nonchalantly at one point during the demo).

Everything is then lit via a true 24-hour day/night system, rather than a baked in sequence of pre-set lighting changes. "We've developed our own capture technique so the lighting in shadow, the lighting in direct sunlight and the way the car highlights fall off over distance – they all maintain proper energy conservation values," says Perkins. "We had to redesign our entire materials system – how we actually collect the information; it's much closer to the process you'd have on a film set for compositing CG elements into a live action image."

"None of the direct light or shade is faked anymore," says Perkins. "It's at the point where you can see things like dynamic lens flare when you look at the sun and you can see a bit of chromatic aberration because we're mimicking slightly cheaper film lenses to capture deliberate imperfections that will make the game more lifelike."

But there is more to it than simply making nice effects. It's about using environmental lighting to build atmosphere on a macro level. "One of the big things we're trying to do with the game, is to keep things as dynamic and changeable as possible," says Perkins. "The whole look and feel of the game changes dramatically based on the cloud covering – there's massive variation every time you play. And the light scatters properly, so when the clouds are injected into the scene, we get a real sense of scale."

Car models too surpass anything Evolution has done before. While Motorstorm vehicles maxed out at around 23,000 polys each, DriveClub models are hitting 250,000, with interiors alone requiring around 60,000. Everything is authentic, from the fully functional speed and rev dials on the dashboard to the materials on the seats. Principle vehicle artist Neil Massam tells me that manufacturers are now having to rethink their approval procedures for racing games because the level of detail is so high.

Kirkland is intrigued but reckons there's plenty of time to find that stuff. "You already have a lot of CPU power at your disposal," he says. "I think with many of the first generation PS4 titles, developers probably won't need to worry about it – they'll be able to get a lot out of parallelism across the CPU cores – but for teams who are a bit more ambitious, who want to do interesting things, it's just waiting there. We're doing some of that in DriveClub and I'm sure other guys will go further – and the platform guys will expose more of that functionality through the lifespan of the machine, unlocking more potential."
http://www.theguardian.com/technology/g ... me-visuals

- u.a. Indien und Kanada als zusätzliche Orte (neben Schottland)
- es wurde auf kleinste Details am Streckenrand geachtet, um die Umgebung möglichst authentisch wirken zu lassen
- 24h Tag/Nacht dynamic lighting (im Gegensatz zu z.B. Forza 4)
- Wolkenbewegungen und dazugehörige Schatten sind komplett dynamisch (je nach Wolkenbedeckung wirken gleiche Strecken durch Sonne/Schatten sehr unterschiedlich)
- unterschiedliche Jahreszeiten inkl. realistischer Umgebung

Jetzt müssen sie nur noch zeigen, dass das alles in Bewegung auch gut aussieht. Die bisherige 35% Version konnte das noch nicht wirklich.
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ShinmenTakezo
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Re: DriveClub

Beitrag von ShinmenTakezo »

Seit dem gesagt wurde, dass man auf 60 fps am Ende abzielt, ist das Spiel für mich auch wieder interessant geworden und kann vielleicht die Wartezeit zu einem neuen Gran Turismo überbrücken.

Gruß
johndoe571688
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Re: DriveClub

Beitrag von johndoe571688 »

Wie darf man "Jahreszeiten" verstehen? Gibt es auf jeder Strecke jede Jahreszeit im Wandel? Oder man fährt halt dann in ein Schneegebiet?
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Newo
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Re: DriveClub

Beitrag von Newo »

Jahreszeitenwechsel wär ja mal fabelhaft^^. AB und zu über ne vershcneite Strecke, die ien oder andere Eisschicht auf der Strecke, aber das klingt alles zu gut um wahr zu sein. Wär immerhin der nächste Schritt für neue Racinggames
https://card.psnprofiles.com/1/Cashzila.png[/IMG]

positive Flohmarkt-Bewertung: S. 400, 401, 404 (2x), 457, 514.

https://card.psnprofiles.com/1/Cashzila.png
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Eirulan
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Re: DriveClub

Beitrag von Eirulan »

Vlt. ändern sich die Jahreszeiten ja während des Rennens :ugly:
:lol:

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