PC Smalltalk und Frageecke

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shakeyourbunny
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von shakeyourbunny »

Ich hab schon länger vor, eine "Long War" Kampagne durchzustehen.
URL: http://www.nexusmods.com/xcom/mods/88/
Es funktioniert natürlich NICHT mit Raubkopien btw.

Für einen knappen Big Dummy Guide to Beat XCOM: Enemy Unknown Spoiler klicken.
Spoiler
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- Bau der Basis auf lange Frist planen, eventuell Spiel sofort neu starten, wenn die Thermalquellen nicht vorteilhaft liegen
- sofort mit Bau von Satellitenschüssel anfangen und diese möglichst schnell hochkriegen
- Forschung in verbesserte Energiegeneratoren, Satellitenschüssel investieren (und bauen)
- mindestens einen Abfangjäger auf jeden Kontinent stationieren, diese mit Waffen upgraden und EVAC Modul organisieren. Bis zum Battleship reichts, dann braucht man das eigene UFO.
- mit einen Assault ((Lightning Reflexes) zumindest am Anfang) Meld sammeln, ein Container ist immer drin, zwei mit etwas Geschick
- Enemy Within: Exalt ausradieren.
- (Enemy Within bzw DLC): Meld in eigenen Assault stecken bzw in die beiden rettbaren Sonderfiguren. Die letztere hat besonders gute PSI-Kräfte, mit ihr wird das Spiel eigentlich zu leicht.
- die erste verbesserte Panzerung reicht lange, Forschung mehr auf Waffen konzentrieren.
BIslang hab ich noch von Long War Abstand genommen, weil es noch einige grobe Bugs mit der 9er Version geben soll... leider gibt es in XCOM einige Designentscheidungen, die halt doch den Spielspaß etwas mindern. Beispielsweise hätte ich gerne zufällig erstellte Karten (von mir aus auch zusammengestückelten Teilen aus dem Baukasten) und Aliens, die in der GeoScape aktiv handeln (in Long War gefixt) und in der BattleScape auch aktiv sich bewegen und handeln, anstatt passiv darauf zu warten, daß die Spieler in Reichweite kommen.

Die wichtigsten Änderungen gegenüber Vanilla Enemy Unknown (und Enemy Within):
Some of the changes in this mod include:

An extended campaign requiring far more missions to complete
Tactical missions that allow up to twelve XCom soldiers per mission with the right upgrades
Eight soldier classes: Infantry, Assault, Sniper, Scout, Gunner, Rocketeer, Medic and Engineer, and eight MEC classes: Valkyrie, Marauder, Jaeger, Pathfinder, Goliath, Archer, Guardian and Saburai
New and modified perks, including Ranger, Sapper, HEAT Warheads, Lock N' Load and Javelin Rockets
New and modified technologies, including Xenopsionics, Alien Biocybernetics, Pulse Lasers, Gauss Weapons and Advanced Aerospace Concepts, and many new foundry projects
Five tiers of XCOM weaponry, many new armors and small items and S.H.I.V.s that can be equipped with perk-granting small items!
Much earlier access to psionics and vastly expanded psionics tree
A system of commissioning and promoting XCOM officers who provide bonuses to your entire squad during missions (replaces the Enemy Within medals system)
Overhauled interception game, with five new UFO classes such as the Fighter, Raider and Harvester, as well as six interceptors per continent, foundry projects to upgrade your aircraft, individualized pilot names and pilot experience, and the Stingray Missile weapon system
Overhauled strategy game, in which the aliens gather resources and conduct research -- efforts XCOM must interdict if it hopes to save humanity. XCOM can now retake countries by finding and conquering alien bases in those countries. Help council countries defend themselves by fulfilling their requests for alien technology!
Aliens and EXALT forces grow tougher over time, gaining stats and perks
New weapons for XCOM soldiers
Soldiers rest after each mission, requiring the player to build a much deeper roster of soldiers
Modified Second Wave options to support longer campaigns
-> Trade Thread <-

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shakeyourbunny
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von shakeyourbunny »

LePie hat geschrieben:Die C&C-Spiele werden auch dank Community-Beteiligung vor dem Aus nach der Gamespy-Abschaltung gerettet:
http://www.pcgamer.com/2014/07/06/comma ... ty-effort/
Oh, ich dachte, du hättest OpenRA gemeint, mit dem man C&C 1, C&C: Red Alert und Dune 2000 online spielen kann: http://www.openra.net/
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seph`
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von seph` »

hier hat nich zufällig jemand battleblock theater-kram, was beim craften der summersale-karten rausgekommen ist, abzugeben/traden?
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dx1
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von dx1 »

Doch, ich.
Scuba Steve
BattleBlock Theater
You might be wondering why he still dies when he jumps in water. May I direct you to the oxygen pack NOT mounted on his back?
Was macht man damit? Ich frag nur interessehalber, abzugeben ist das nämlich.
#Konsolenlosmentalität
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seph`
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von seph` »

das sind nur verschiedene "köpfe" für den char, wie zb auf diesem bild zu sehen.
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Gast
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von Gast »

Der kommt noch mal mit 'nem blauen Auge davon. :Blauesauge:
http://kotaku.com/fan-pirates-game-acci ... 1602568282
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Scorcher24_
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von Scorcher24_ »

LePie hat geschrieben:Der kommt noch mal mit 'nem blauen Auge davon. :Blauesauge:
http://kotaku.com/fan-pirates-game-acci ... 1602568282
Erinnert an Batman
Fiddlejam
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von Fiddlejam »

Oder an Game Dev Tycoon, als alle die es sich bei Pirate Bay gezogen hatten plötzlich ein Piracy Event im Spiel hatten und dadurch auf lange Sicht verloren, worauf sie sich dann im Steam Forum beschwert haben warum man im Spiel kein DRM erfinden kann. :lol:

Aktuell ist Mount and Blade im Steam Sale. Kann wer was dazu sagen? Mich reizt das Konzept ja eigentlich schon, aber ich bin halt auch so ein Fan des Schießpulverzeitalters, aber das gibt es nur in With Fire and Sword, was ja sonst eher mies bewertet wird. Und der DLC für Warband ist Multiplayer only.
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bondKI
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von bondKI »

Spiels halt und entscheide dann. Ist ja nicht umsonst als Free Weekend drin.
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adventureFAN
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von adventureFAN »

Bei Nuveem bekommst du die Collection gerade für umgerechnet 4 Euro =]

Und irgendwie wird das Spiel gemocht oder "gehasst".
Es dauert wohl einige Zeit bis man hinter das Gameplay steigt, aber wenn man es Intus hat, soll es lt. vieler Aussagen richtig geil sein.

Ich bin allerdings noch nicht hintergestiegen ^^
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Fiddlejam
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von Fiddlejam »

bondKI hat geschrieben:Spiels halt und entscheide dann. Ist ja nicht umsonst als Free Weekend drin.
Aber eben nur Warband.
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bondKI
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von bondKI »

Fiddlejam hat geschrieben:
bondKI hat geschrieben:Spiels halt und entscheide dann. Ist ja nicht umsonst als Free Weekend drin.
Aber eben nur Warband.
Die anderen Teile brauchst du sowieso nicht. Wie du schon sagtest ist With Fire & Sword scheiße (Balance ist fürn Arsch, Features aus Warband fehlen etc) und das erste Mount & Blade hat nicht mal die Hälfte der Features von Warband.

Desweiteren gibt es für Warband die meisten Mods, darunter auch welche mit Schießpulver.
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Solon25
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von Solon25 »

bondKI hat geschrieben: Desweiteren gibt es für Warband die meisten Mods, darunter auch welche mit Schießpulver.
Und da sie grade den Steam Workshop integriert haben, kann man sie künftig auch recht einfach installieren :)
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Für interessante Selbstgespräche braucht man einen intelligenten Gesprächspartner.
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Zero Enna
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von Zero Enna »

spielt hier eig. noch wer Star Conflict?
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Star Citizen Referral Code: STAR-QNCM-YSTS
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greenelve
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Re: PC Smalltalk und Frageecke

Beitrag von greenelve »

Es gibt jetzt die vollständige Kampagne von Starcraft 1 und Broodwar per Custome Map im Coop. Sämtliche Karten sind überarbeitet und für 2 Spieler angepasst. http://www.moddb.com/mods/starcraft-coo ... /downloads

Key Features und Erklärungen
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Cooperative
Dynamic
Difficulty Increase
Fully Scripted Dialogue
AI Balancing
AI Scripting improved
Shared units 50/50 for non base missions

Cooperative
We wanted Starcraft to be cooperative from the moment we found out we could gain access to the campaign maps, since then we have been working to achieve a full on cooperative experience. Every single mission from start to end is cooperative, even if you lose all of your unit's the other player still has a chance to get victory for the both of you though unlikely. In a very few select missions you will have to work hard to work together as you start off with bases on opposite sides of the map, these can be very challenging but extremely rewarding as you get the sense of saving your friend from their demise.

Dynamic
We wanted dynamic game play for each and every level, keeping in mind that each level is cooperative and thus every level will be dynamic depending on who you are playing with for example playing Starcraft with your dog will be much harder than playing Starcraft with your friend. In a few missions there is some dynamic events that may occur, for example in Protoss Broodwar mission 8 overlords will spawn units when they go to attack the temple, each time you play the mission regardless of who you are playing with the mission will play out differently as the AI is not scripted to move in and drop things automatically but by chance this means it will give you a dynamic outcome rather than the exact same thing each time, now thats probably going into a bit too much detail on the dynamic elements but just for the sake of it just know its going to be different each time you play.

Difficulty Increase
We believed that the stock AI difficulty was beyond too easy especially with two players, we have increased the difficulty in each and every map so they are all nice and challenging. Once we have completed every campaign mission we will release a second version of all the maps with full insane AI for those who want the ultimate challenge.

Fully Scripted Dialogue
Every level has been scripted entirely for two players, doesn't matter who's in the lead on a non base map who ever gets to the location first will start the triggers. Both players will get victory on every level if the victory conditions are met, same with defeat. All cut-scenes have been scripted to allow two players to watch/hear all dialogue and events, with a few levels with improved scripting to give a much nicer cut scene we don't leave anything out.

AI Balancing
Each level has been tested over and over again to get the best result for AI Balancing, we don't want it to be too easy or too hard, we want the game-play to be challenging and rewarding, i feel that we have accomplished this with all the testing and AI changes we have made throughout the levels.

AI Scripting improved
Various levels have been given improved AI scripting as a result of either bugs or difficulty, for example Original Terran 3 has been given above and beyond the default scripting to the point its almost insane compared the original solo campaign mission, in this map a lot more units will attack from the start to the end, each wave has been designed to attack the right place at the right time and in the end, if you haven't seen it from our youtube videos i wont wreck it for you but things get extremely overwhelming much like an Archon the Zerg will overpower you and push you back, if your defenses aren't up to scratch they will wipe you out.

Shared units 50/50 for non base missions
For all of those operation type game types we wanted players to feel like even if they are falling behind they can catch back up, by default all of the units you gain are set to Rescue-able so if you had a player running full steam ahead they would by default get all of the units, to stop this from happening we have created triggers to give 50/50 units for each player. With our 50/50 triggers in place it means if you do run full steam ahead and lose all of your units, the next group of units that gets rescued, you will get half of them getting you back into the game. With these triggers in play it gives each non base mission a feel of being equal and in the unfortunate event of losing all of your units, the other player can proceed on and eventually get you some new units.

Thoroughly Tested
Every map has been thoroughly tested from start to finish, this includes unit/base/resource placement, AI balancing, resource balancing, dialogue for both players, victory conditions, defeat conditions, triggers, sound, cut-scenes, mission briefing, unit upgrades, units available, special abilities available and everything else i cant think of, we make sure we have found and fixed every bug we can find before releasing each map.I hope you have enjoyed reading this overview of all that we have done for the mod, Enjoy!
Der Schwierigkeitsgrad ist tatsächlich erhöht und selbst als Kenner der Missionen wird man gut überrascht.



ps: werfs mal hier rein, weiß nicht besser wohin mit der grandiosen "Mod". :Hüpf:
Gelangweilt? Unterfordert? Masochistisch veranlagt? http://www.4players.de/4players.php/dow ... 47903.html Jetzt auch auf Steam: store. steampowered .com/app/752490/
Who knows what evil lurks in the hearts of men? The Shadow knows!

Geklaut von greenelve. Falls das Forum schließen sollte:
Inoffizieller 4Players-Discord-Server: https://discord.gg/BQV9R54
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