Allgemeines:Nintendo-Seite hat geschrieben:Available for both Nintendo 3DS and Nintendo Switch.
Blaster Master Zero is a 8-bit style top-down & sideview 2D action-adventure game that hearkens back to the golden age of the NES.
Using the original 1988 NES title "Blaster Master" from Sunsoft as a base, with the addition of new areas and bosses, new gameplay elements such as extra sub-weapons, improved gameplay, a more robust scenario, refined and expanded exploration mechanics, and more.
This of course includes new areas and bosses, and new gameplay elements such as extra sub-weapons, improved gameplay when battling outside of your SOPHIA 3rd tank, a more robust scenario, refined and expanded exploration mechanics, and more.
- On the sideview maps, take control of the battle tank SOPHIA III and explore your surroundings as you search for the entrance to the dungeon where the area's boss lurks.
- Once you find a dungeon entrance, exit SOPHIA III and make your way inside as the hero Jason and take on the mutants inside in top-down mode.
- Defeat the mid-bosses and area bosses to acquire new items, sub-weapons, upgrades to SOPHIA III and Jason's equipment, and new abilities and move to the next area.
- Incorporation of HD Rumble features into various aspects of the gameplay.
- Player 2 can provide support for Player 1 as they traverse through the game in the co-op multiplayer mode.
Release: 09.03.2017 (eShop, 9,99€, auch für Nintendo 3DS)
Spieler: 1 - 2 (lokal, gleichzeitig, koop)
Entwickler: INTI CREATES CO., LTD.
Publisher: INTI CREATES CO., LTD.
Genre: Action, Adventure, Shooter (Metroidvania-isch)
Sprache: Englisch, Japanisch
Spielbar im:
Handheld-Modus, Tisch-Modus, TV-Modus; Spiel bietet HD-Rumble-Features
Videos:
Nintendo Switch Trailer
Offizielles:
Nintendo-Seite
Reviews:
Metacritic
4Players
Muss persönlich leider sagen, dass ich etwas enttäuscht bin. Es macht schon Spaß, die Musik gefällt mir und das Metroidvania'eske geht immer, aber es ist wirklich vieeeel zu einfach. Nach gefühlten 10 Minuten hast du für die top down-Sektionen die beste Waffe am Start, nach 15 schon einen Schild, sodass dir die Waffe auch bei einem Treffer nicht sofort abgenommen wird ... die Bosse sterben wie die Fliegen und die "Dungeons" sind konzeptionell immer gleich und bieten nicht genug (böten sie vll, wenn der Boss am Ende nicht sofort kippen würde). Es ist alles aber irgendwie trotzdem noch nett genug, dass ich vll irgendwann mal ein bisl weiterspiele.