griechische Mythologie
verschiedene Zauber, die nach und nach "gewonnen werden" , wobei "gewonnen zum beispiel bedeutet, mal eben den kopf von lady medusa..sprichwörtlich...naja...abzuschrauben.
als resultat läuft man fortan mit (insgesamt) zwei köpfen durch die gegend, dem charismatischen glatzkopf des kriegers und dem verstauten der medusa, rausholen und gegner in stein verwandeln. das erwähnte minigame läuft (anhand eines beispiels beschrieben) ungefähr folgendermaßen ab: nachdem einem (meist größeren) gegner eine bestimmte menge schaden zugefügt wurde erscheinen in zeitlicher abfolge verschiedene der 4 playstation symbole.durch drücken der angegebenen taste (4-eck, kreis,3eck, x)
springt der griechische krieger auf den gegner zu, schlägt seine zwei klingen in dessen körper, stößt sich ab, springt höher, landet auf deinen schultern/inte seinem kopf und trennt diesen durch drücken eines weiteren buttons mit beiden klingen ab.
Auszug eines Interviews mit David Jaffe, von den Sony Sudios Santa Monica, über das Combat System
What is the approach you are taking with the combat system? What kind of freedom are you working towards implementing for the players?
David Jaffe: The goal of our combat is to make the player feel brutal, letting their inner beast free and just going nuts.
BUT, there is depth under this brutal surface. Along with our vicious animations and kill moves, GOD OF WAR's combat system provides players with an unparalleled degree of freedom. We want players to discover their own style when it comes to taking out the bad guys. To this end, we've designed two systems:
There's a MACRO system, which gives players the choice between straight up combat, using magic attacks, and/or calling upon mini games to kill the enemy. Depending on the player's preference, skill, and the situation at hand, players can use any of these three tactics to dispatch the AI. Taking out the bad guys in different ways results in different orbs being tossed out from the dead bodies. So - for example - if you are hurting for health you can risk your life and take out the Minotaur using the mini game.
If you win (by jabbing your blades into him via an old school TRACK AND FIELD button mash mechanic), you'll get a huge amount of health. But if you are trying to power up your Medusa head and need power up orbs, then taking AI's out by stringing together combos is the way to go. So the MACRO system works on a moment to moment basis (i.e. how do you want to destroy these AI to progress) and a longer term basis as well (i.e. better stick with mini games if I want to get enough health to make it out of this area alive).
ich finde den titel persönlich echt ..interessant, und werd vielleciht mal versuchen, das hier n paar informationen zusammenkommen.
:wink:
God of War
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